POKONAJ SWÓJ STRACH PRZED ZMIANAMI

Ostatnio zaczęłam sporo czytać o rozwoju osobistym. Moje studia same w sobie w dużej mierze opierają się na tym i wielu profesorów ciągle przypomina nam, że najwyższy czas zastanowić się nad swoim życiem. Czy chcemy odnieść sukces, czy raczej być biernymi obserwatorami w pracy, jak i w całym życiu?
Oczywiście, że każdy chciałby coś osiągnąć; dojść do czegoś, co zapewni mu stabilizację i spokój duszy. Każdy z nas oczekuje czegoś innego. Niektórzy sławy, drudzy pieniędzy, trzeci przyjaciół, a jeszcze inni wysokich tytułów. 
Czytając książkę, którą poleciła mi moja pani profesor, naszły mnie przeróżne myśli, dotyczące mojej przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Bardzo często piszę tu o tego typu istotnych sprawach, jak samodoskonalenie się, kształcenie, pewność siebie i innych ważnych wartościach. 
Ale czy naprawdę sama tak robię? Na pewno uważam to, co przekazuję Wam - za prawdziwe i moje słowa płyną zawsze szczerze prosto z serca. Jednak nie czuję się w tym doskonała i szczera sama ze sobą. Chciałabym zasięgnąć sama swoich rad, a jeszcze mądrzejsze od moich również praktykować.
I tu przeszłabym do sedna mojej wypowiedzi w powiązaniu o książkę, którą przeczytałam w jeden dzień, bo tak mnie wciągnęła! 
Streszczając, opowiada ona o zmianach zachodzących w życiu i o tym, jak każde z bohaterów do nich podchodzi. Główna postać przechodzi bardzo długą, ale za to skuteczną i owocną drogę w poszukiwaniu swojego Nowego Życia. Początkowo bardzo obawia się zmian, nie przyjmuje ich do świadomości, chowa się w granicach swojego komfortu, który jest na dłuższą metę zgubny. Pojawia się strach, lęk, przewidywanie najgorszych wariantów, obawy przed.... no właśnie, przed czym? - Przed zmianami, przed nieznanym. I to wcale nie muszą być niespodziewane zmiany, jak nagła wyprowadzka=zmiana szkoły, śmierć bliskiej osoby, itp... Ale też te zmiany, o których tak naprawdę marzymy, ale boimy się zrobić pierwszy krok w ich stronę, boimy się nieznanych rzeczy i tego, co może zaserwować nam nasze przyszłe, nowe życie. 
Książka nawiązuje do tego, że zmiany nie powinny kojarzyć się tylko źle, ale cały proces i droga ku nim może być fascynująca. Nie liczy się sam cel, czy osiągnięcie jakiegoś sukcesu, ale cała podróż, na którą odważyliśmy się zdobyć, przejście jej od początku do końca daje największą satysfakcję, a sam finał i zdobycie celu motywuje do dalszego kroczenia w coraz to nowe etapy naszego życia :)

Czemu poruszyłam ten temat? 
- Bo chcę, by każdy, kto to przeczytał, zastanowił się, czego tak naprawdę w życiu pragnie i co chcę osiągnąć. Już? To do roboty, bo im później skończysz ze swoim starym życiem, tym trudniej będzie Ci się odnaleźć w nowym, wymarzonym. Nie przyzwyczaj się do niczego, a jedynie do zmian, bo tylko one Cię nigdy nie opuszczą ;)

~ "Jeśli pokonasz strach, to dasz szansę zmianie, żeby się dokonała"
książka: "Kto zjadł mój ser?" Spencer Johnson

🔺 instagram 🔺 

Komentarze

  1. Też bardzo interesuję się takimi tematami., Sama od dłuższego czasu nie zwracam uwagę na opinię innych i bardzo dobrze się z tym czuję. Grunt, to znaleźć prawdziwych przyjaciół i pokochać siebie.
    Ślicznie Ci w opasce!
    Pozdrawiam, Werka

    jelonkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja różnie do tego podchodze, czasami nie przejmuje się opinią innych, a czasami za bardzo :/

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że posiadanie jakiegoś celu w życiu jest bardzo istotne i jeszcze o ile chcemy dążyć do jego osiągnięcia. Każdy powinien zastanowić się nad tym, czego potrzebuje i pragnie i próbować to zrealizować, właśnie nie bać się też przy tym zmian, bo są one koniecznee
    Świetny wpis ♥

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, chęć przebycia drogi jest niezmiernie ważna tak jak napisałaś. To ona daje nam najwięcej lekcji, nie sam cel :)
      Dziękuję!

      Usuń
  4. Zmiany są bardzo potrzebne i fajnie że poruszyłaś ten temat! Dobrze jest mieć cel w życiu aby mieć do czego dążyć :)
    xoxo
    http://ysiakova.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Uważam,że już osiągnęłam mnóstwo i ciągle to rozwijam, dobrze nie patrzeć wtedy na zdanie innych, szarych ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, powodzenia życzę i jeszcze więcej sukcesów! :)

      Usuń
  6. Ta spódniczka jest przepiękna! Co do rozwoju osobistego - oczywiście jest bardzo potrzebny. Trzeba stawiać przed sobą kolejne cele i je osiągać, żyje się tylko raz!

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tam lubię zmiany, chyba, że powstają one dzień przed ważnym wyjazdem. tego bardzo nie lubię i się bardzo denerwuje w takich sytuacjach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda, takie sytuacje są bardzo stresujące, ale trzeba nauczyć się je akceptować, jakby miały coś nowego w nasze życie wnieść :)

      Usuń
  8. niestety ja przejmuję się opiniami innych :/ nie jest tak łatwo to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zmiany czasami są konieczne i nie należy się ich bać

    OdpowiedzUsuń
  10. W życiu najważniejsze to wyjść ze swojej strefy komfortu. Jeżeli ciągle będziemy w niej siedzieć, to życie stanie się szare i nudne. Trzeba jak najszybciej zacząć działać, bo każdy ma tyle samo czasu, żeby przeżyć swoje życie jak najlepiej.

    Jeżeli interesuje cię rozwój osobisty zapraszam na mojego bloga

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz