KREM Z DYNI


SKŁADNIKI:

- 500 g dyni pokrojonej w kawałkach
- 1 puszka mleczka kokosowego
- sól, pieprz
- słonecznik 
- ew. woda

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Dynie pieczemy w piekarniku przez ok. 40 min w 180 stopniach. Po tym czasie sprawdzamy, czy jest już miękka, jeśli tak - przenosimy kawałki dyni (bez skórki) do garnka lub miksera (poczekajcie aż trochę ostygnie wtedy) i blendujemy. Dodajemy mleczko kokosowe i przyprawiamy solą i pieprzem wedle upodobania. Blendujemy jeszcze raz i voilà.
Można dolać wody, jeśli chcemy uzyskać bardziej wodnistą konsystencję. Na krem można
dać prażone pestki słonecznika. Smakuje jeszcze lepiej! :)

Dlaczego warto jeść dynie? 

 Dynia jest bogata w witaminę Awitaminy z gr. B (B1 i B2), C i PP oraz składniki mineralne: magnez, potas, żelazowapńfosfor. Jest doskonałym źródłem białka i błonnika.
Doskonale pomaga w walce z cukrzycą, nadciśnieniem, chorobami serca oraz rakiem. 
No i oczywiście zapobiega tym chorobom.

Komentarze

  1. Oo chyba będę musiała wypróbować przepis!
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękny Blog *.*
    Coś czuję,że będę wpadała tu częściej <33

    Co powiesz na wspl obserwacje ? :)

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię krem z dyni,ale z takiego przepisu jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kremy a szczególnie z dyni <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie jadłam kremu z dyni. Czas spróbować :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przepysznie ah jaka szkoda, że mam uczulenie na dynie :(
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda smacznie :) Nigdy nie próbowałam kremu z dyni.
    Pozdrawiam ;)
    My blog
    Instagram

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja mama dziś miała ochotę na krem z dyni, ale w sumie to obie nigdy go nie próbowałyśmy. Może skorzystamy z przepisu!

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Jadłam krem z dyni i bardzo mi smakował ♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. U-wiel-biam! W okresie jesiennym pochłaniam co drugi dzień ❤️

    Pozdrawiam, ślę buziaki i zapraszam na nowy post.
    Pola z Pryzmatu Poli

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz