TWOJE 8 GODZIN

Hej!
Ostatnio rozmyślałam sobie nad istotą organizacji czasu, w tym pracy, treningów, przygotowywania posiłków itp... To wszystko zajmuje tak dużo czasu, że często ludziom ciężko jest część tego czasu poświęcić na czas wolny i przyjemności. Nie jestem specem w tych sprawach, ale studiuję obszary z tym związane, więc mogę sobie trochę spekulować.


Pomyślałam sobie ostatnio, co by było gdyby ludzie potrafili rozporządzać dobą tak, aby 8 h pracować, 8 h spać i 8 h robić to, na co mają ochotę - przyjemności, impreza, krótki wyjazd, obiad na mieście. Właściwie to fajnie byłoby taki zwyczaj wprowadzić do kultury.. ludzkiej/ogólnoświatowej.
Ludzie gonią za pieniędzmi, sławą, dobrym imieniem, przyjaciółmi, miłością innych osób, a może jednak powinniśmy się zatrzymać chociaż na chwilę i zobaczyć, ile dobrego już mamy wokół siebie?

Jasne, jeśli chcemy się czegoś dorobić w szybkim czasie, to często nie mamy innego wyjścia jak branie nadgodzin, czy praca na dwie zmiany. Dlatego niestety świat jest tak skomplikowany i przez to tworzy w ludziach wiele problemów psychicznych związanych chociażby z (bez)sensem życia.
Nie wiemy tak naprawdę, kiedy skończy się nasze życie. Może to być najmniej spodziewany moment. Dlatego żyjmy tu i teraz, i sprawiajmy sobie radość oraz przyjemności codziennie. Doceniajmy dobre jak i złe chwile. Poświęcajmy SOBIE wystarczająco dużo czasu CODZIENNIE. Pielęgnujmy co dzień swoją pasję, hobby. Nie odkładajmy rzeczy na później z powodu lenistwa, bądźmy dobrzy dla siebie i innych.

Komentarze

  1. Jeżeli dobę możnaby wydłużyć do 48h, to i tak ludzie narzekaliby na brak czasu. Niestety musimy się z tym pogodzić, że nie zrealizujemy wszystkiego na raz. Tak jak mówisz plan jest tutaj kluczowy i wraz z nim można osiągnąć o wiele więcej korzyści dla nas samych.

    Jeżeli interesuje cię rozwój osobisty zapraszam na mojego Bloga

    OdpowiedzUsuń
  2. Super zdjęcia! Zdecydowanie czasem warto się zatrzymać. Świat ciągle jest w ciągłym pędzie, dlatego rzadko zwracamy uwagę na małe rzeczy, które potrafią sprawić wiele radości :)
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ja od niedawna staram się wszystko robić nieco wolniej, żeby po prostu dostrzec otaczający mnie świat i jego piękno :). Jestem szybciorem i się z wszystkim spieszę nawet jak nie muszę, więc mi to bardzo pomaga:)

      Usuń
  3. Mi niestety ciągle brakuje "czasu dla siebie". Doba jest dla mnie zdecydowanie za krótka. Dobrze chociaż, że weekendy mam wolne i moge wtedy się troche zregenerować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zawsze rozpisuje sobie co mam zrobić itd, dla mnie to jest niezbędne :)
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz jestem dość zorganizowana, co wynika z chęci zdania matury. :) Prowadzę kalendarz i polecam to każdemu. :)
    Pozdrawiam, Werka

    jelonkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie warto zatrzymywać się i podziwiać świat, swoje życie, ludzi, którzy są wokół nas... U mnie sukcesem okazał się planner - planowanie w systemie mniej więcej takim jaki opisujesz przynosi sporo radości i satysfakcji. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy pomysł, żeby podzielić swój czas na 3 części po 8h. Można by zrobić taki eksperyment, by zobaczyć, czy da się tak funkcjonować i czy przynosi to jakieś korzyści. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja się totalnie zgadzam. W ogóle myślę, że fajnie, jakby były organizowane takie spotkania dla ludzi, które poruszałyby różne tematy, między innymi te, o których Ty piszesz. Ja sama widzę, że mam tyle rzeczy, za które powinnam dziękować non stop, a nie zawsze to robię.. takie wpisy przypominają. :))

    Mój kanał

    Blog ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj super byłoby by! Myślę, że coś takiego już istnieje, chociaż z pewnością jest tego za mało! :)

      Usuń
  9. Mi się czasem zdarza odkładać coś " z lenistwa" ale uważam, że i takie leniuchowanie jest każdemu czasem potrzebne. Poza tym jestem typem, który cieszy się z wszystkiego jak gwizdek. nie marudzę, że mam za mało, że czegoś mi brakuje bo wiem, że są tacy co mają mniej. ciężko zaplanować dzień po 8h na wszystko ponieważ podczas 8h "dla siebie" często trzeba coś ugotować, sprzątnąć mieszkanie czy zrobić coś na co się nie ma ochoty więc z 8h może się zrobić 5 albo i mniej ;) to wszystko zależy na jakim etapie życia jesteś. ja mimo wszystko, odnajduję radość nawet w tym gotowaniu i sprzątaniu bo przecież lubię dobrze zjeść i lubię żyć w uprzątniętej przestrzeni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mądre podejście :). Z pewnością ciężko coś takiego wprowadzić do życia, bo jak właśnie mówisz - przeważnie w czasie wolnym zajmujemy się czymś, co po prostu trzeba lub wypada zrobić - jak posprzątać czy ugotować obiad chociażby.

      Usuń
  10. Gonią za tymi pieniędzmi, nie patrząc na to co najważniejsze, tracąc czas ,zdrowie, przyjaciół...
    Sama taka byłam ale przyszło opamiętanie;pieniądze są ważne ale nie najważniejsze.
    I od tego czasu o wiele lepiej się czuje i zdecydowanie lepiej ma się moja organizacja czasu 🙂
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  11. Ludzie mają z tym problem, to prawda.. ale to wina świata, pracy. Muszą pracować nie dlatego, że podążają tylko za pieniędzmi, oni pracują bo muszą ZA COŚ żyć.. a Polska niestety nie jest krajem, któy pozwala żyć i korzystać z życia jednoczesnie. Niestety są sprawy, które trzeba sobie przełożyć a z których zrezygnować. Może teraz nie jest tak źle, nie żyje w Polsce ale jak widze po znajomych to nie jest za kolorowo..

    A co do odpoczunku i czasu dla siebie - jest bardzo ważny. Mi do tego pomaga mój bullet journal, w którym zapisuje wazne rzeczy i zadania do zrobienia. A w nich również znajduje czas dla siebie. Oprócz sesji, pracy przy komputerze mam wydzielony czas na domowe spa, ćwiczenia, czy jakąkolwiek rozrywkę i polecam to każdemu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak, najważniejsze to znaleźć równowagę. Są ludzie którzy uwielbiają swoją pracę, i takie 8 godzin im nie wystarcza, są też ludzi, którzy woleli by wygrać w totka i wylegiwać się gdzieś na ciepłej wyspie.
    Świat był by na prawdę piękny, gdyby było można, tyle samo czasu poświęcić na relaks i na pracę. Może kiedyś, gdy zarobki w Polsce będą lepsze uda nam się tego dokonać :).
    A, na razie ilu ludzi tyle, różnych rozwiązań i przyzwyczajeń ;).
    Świetne fotki, ale tak jakoś zimno mi się zrobiło - chyba przez ten twój szal i czapkę :D.
    Pozdrawiam serdecznie :).

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz