JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO ZAKUPÓW ŚWIĄTECZNYCH?


Kupowanie prezentów dla jednych jest udręką, a dla drugich przyjemnym spędzaniem czasu. Klimat świąteczny w galeriach, zwłaszcza w weekendy naprawdę robi furorę i niekiedy warto przyjść chociaż na sam występ chórków, które śpiewają w centrach galerii kolędy, aby umilić klientom czas.
Ja raczej z natury nie lubię długo się włóczyć po sklepach, w tym roku stałam się totalnie antyzakupowa i dlatego też postanowiłam się z Wami podzielić moimi metodami na szybsze i łatwiejsze zakupy świąteczne.
Mamy aktualnie tak szeroki wybór, że paradoksalnie ciężko nam się zdecydować na coś odpowiedniego.
Należy zwrócić uwagę na kilka podstawowych kwestii zanim uda się do wielkiej galerii handlowej w poszukiwaniu idealnych prezentów:

1. Po pierwsze, zapisz na kartce komu chcesz zrobić w tym roku prezent.
Zastanów się, czym się każda z tych osób interesuje, jaką ma pasję, co lubi jeść lub pić.
2. Wypisz sobie swoje pierwsze, przykładowe  pomysły na prezenty przy każdej osobie.
3. Jeśli masz czas, zobacz w internecie, gdzie takie rzeczy możesz znaleźć i dopisz sobie od razu na kartce do nich te miejsca. Dużo łatwiej i szybciej będzie Ci się robiło zakupy, gdy wejdziesz potem w tłumy prezentoholików.
4. Jeśli zamawiasz prezenty przez internet, to staraj się przeszukać cały asortyment ulubionego sklepu, a może za jednym razem uda Ci się zamówić dla kilku osób prezenty - jednocześnie oszczędzając przy tym na wysyłce.
Dodatkowo, staraj się wybierać takie sklepy internetowe, które mają szeroki asortyment przeróżnych produktów - wtedy dużo łatwiej będzie Ci wybrać coś dla większe liczby osób.
5. Szukaj kodów rabatowych zanim wykonasz zamówienie - a nóż jakiś akurat będzie do wykorzystania. Często ludzie zapominają o nich albo myślą, że tylko niektóre osoby mogą je dostać. Nie, nie, nie! Wystarczy wpisać w Google "kod rabatowy do sklepu *****" i bardzo możliwe, że coś wyskoczy Wam na pierwszej stronie :)
6. Dodatkowo, jeśli zamawiasz z nieznanego sklepu, zawsze przed zakupem sprawdzaj opinie o nim innych użytkowników, aby nie zostać ofiarą oszustwa i złodziejstwa.
7. Wybieraj tylko te sklepy internetowe, w których towar można zwracać bądź wymieniać - jest to bardzo przydatne, bo prawie zawsze przedmioty wyglądają inaczej na zdjęciu, a inaczej w rzeczywistości.
 8. Idąc na zakupy, o ile jest taka możliwość, wybieraj godziny poranne, czyli 10-13, zamiast tych popołudniowych. Jest wtedy w sklepach znacznie większy ład, porządek, mniej ludzi, czyli więcej przestrzeni, no i oczywiście większe prawdopodobieństwo, że rzecz, którą wcześniej znalazłaś w internecie będzie też stacjonarnie.
9. Weź ze sobą jedną, dużą torbę albo kilka średnich, aby nie kupować dodatkowych w sklepach, za które prawie wszędzie się teraz płaci. I tu nawet nie chodzi o te kilkadziesiąt groszy, tylko o środowisko. Po prostu dbajmy o nie jak tylko możemy! :)
10. Jeśli masz taką możliwość, zostaw kurtkę i niepotrzebne rzeczy w aucie lub w szafce, które są często udostępniane w większych galeriach.
Znacznie wygodniej się robi zakupy bez nadmiaru bagażu.
11. Zbieraj i chowaj wszystkie paragony, zwłaszcza od tych droższych rzeczy! Klienci często zostawiają je przy kasie albo od razu wyrzucają, a to jest jeden z najgorszych błędów, jakie można zrobić, ponieważ potem klient nie będzie w stanie niczego zwrócić, wymienić bądź złożyć reklamację.

Mam nadzieję, że trochę pomogłam niektórym z Was, którzy jeszcze nie mieli czasu zrobić świątecznych zakupów. Jeśli jakichś z tych rzeczy nie praktykiwaliście jeszcze, to mam nadzieję, że zaczniecie, bo uwierzcie - naprawdę ułatwiają nie tylko zakupy, ale całe życie! 
Powodzenia! 

Komentarze

  1. Ale. Mi się podoba kolor tego sweterka :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne wskazowki :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat zakupy mam opanowane do perfekcji, kocham :DDD

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ważne aspekty tu poruszyłaś, o których nawet wielu z nas nie myśli.
    Ja zawsze zabieram ze sobą paragon :)

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja lubię wcześniej właśnie przemyśleć co chcę kupić i sobie to zapisać:)

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zawsze chodzę z listą, ale kończy to się tak, ze coś mi wpadnie w oko, później coś a przy kasie przeżywam szok! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Też nie lubię chodzić na zakupy przedświąteczne. Przeraża mnie ilość osób w galeriach handlowych.
    Mój blog(Klik)

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie głównie wygrywają zakupy przez internet, bo łatwiej tam coś znaleźć w okazyjnej cenie. Jeśli miałbym kupić prezent w galerii wydałbym pewnie około 2 razy więcej, nie wspominając już o straconym czasie i energii. Btw. porady super, na pewno wielu osobom się przydają :D Pozdrawiam

    Jeżeli interesuje cię rozwój osobisty zapraszam na mojego bloga

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz