PANCAKE'I Z SOSEM CYNAMONOWYM




Odkryłam ostatnio niewiarygodnie banalny przepis na sos do pancake'ów!
Naleśniki różnego typu możecie u mnie na blogu znaleźć od groma, jednak dzisiejszy przepis jest nowy, bo z dość oryginalnym dodatkiem. A mianowicie, sos rozpływający się po słodkich pancake'ach, który widzicie na zdjęciach jest żółtkiem z jaja!
Oczywiście zanim rozbijecie jajko, należy wrzątkiem oblać je, aby zabić wszystkie bakterie i nie ryzykować nabycia salmonelli, nawet jeżeli Waszą jajka są od kur prywatnych, wiejskich, swojskich - tak jak moje od mojego dziadka.
Przejdźmy więc do przepisu!

SKŁADNIKI NA PANCAKES :

- białko z jednego jaja
- 4 łyżki mąki owsianej
- 4 łyżki jogurtu
- mała garść żurawiny
- 1 tabletka aspartamu lub innego słodziku
- szczypta soli

+ Wasze ulubione dodatki, owoce
SKŁADNIKI NA SOS CYNAMONOWY :

- żółtko z jednego jaja (wykorzystaj to z omleta)
- 1 tabletka aspartamu
- pół łyżeczki cynamonu
- troszkę wody, aby sos był rzadszy

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA :
Wymieszaj wszystkie składniki na naleśniki, a następnie smaż na patelni pod przykrywką z dwóch stron (5 min na pierwszą stronę, 2 min na drugą). Mi wyszły 3 naleśniki średniej wielkości 🙂
W tym czasie zacznij robić sos. Połącz wszystkie składniki ze sobą i zblenduj je widelcem.
Pancake'i układałam, smarując je po kolei
~ 1-wszy - 3 kostki czekolady gorzkiej 80%, banan
~ 2-gi - łyżeczka masła orzechowego, mango
~ 3-ci - sos cynamonowy, kiwi

WARTOŚĆ KALORYCZNA: ok. 650 kcal (razem z moimi owocami)

Do żółtka równie dobrze można dodać kakao zamiast cynamonu, smakuje równie dobrze.
Ja postawiłam na tę przyprawę z racji tego, że dodałam też kostki czekolady.
Smacznego! :)


Komentarze

  1. Uwielbiam wszelkiego rodzaju placuszki <3 wyglądają przepysznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejciu, wygląda to obłędnie! Narobiłaś mi smaka :D A uwielbiam naleśniki czy pancakesy ♥

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam! lubię naleśniki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prezentują się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Love adding a bit of cinnamon during this time of year. Makes me feel extra festive!
    I just followed your lovely blog :)

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo smacznie. Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jadłam, cudo nad cudami. Niebo w buzi! ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow! It looks delicious!!
    Have a great day dear! xx

    La ilusión de Nina - http://lailusiondenina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają niesamowicie smacznie. Ja ostatnio robiłam z jabłkami, ale nie wyglądały aż tak apetycznie... Mam nadzieje, że w weekend zafunduje sobie tak pyszne śniadanie!

    Pozdrawiam,
    https://klaudia-kowalczyk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Pancakes are quick and easy to make and bring the family together around the table this festive season.

    Mysecretluxury.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz