BROWNIE Z FASOLI



Dziś trochę inna odmiana brownie, zdecydowanie zdrowsza :)
Składniki: Na masę brownie:
- 2 jaja - szklanka zmielonych płatków owsianych
- pół szklanki mąki orkiszowej - puszka fasoli ciemnej lub szklanka świeżej, ugotowanej - 2 jabłka - szklanka kakao
- łyżeczka ekstraktu waniliowego
- pół szklanki świeżo zaparzonej kawy
- 4 łyżki miodu - szczypta soli - woda *Na krem:
- serek ricotta (250 g) - 2 łyżki masła orzechowego 100% - słodzik: ja używam miodu lub syropu kokosowego/z agawy/klonowego

*Jeżeli chcecie więcej kremu na górze, to pomnóżcie x2 wszystkie składniki :)




Sposób przygotowania :
CIASTO:
Kroimy jabłka i wkładamy do blendera, dodajemy odsączoną fasolę, trochę wody i blendujemy, uzyskując gładka konsystencję. Powstałą masę łączymy z resztą składników w większej misce. Masę przelewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy 30-40 minut w 180 stopniach.Ciasto nie może być za miękkie.
KREM:
W tym czasie przygotowujemy krem na wierzch ciasta.
Serek ricotta mieszamy z masłem orzechowym i wybranym przez nas słodzikiem. Odkładamy do lodówki. Gdy wyjmiemy ciasto, musimy poczekać aż ostygnie, po czym smarujemy górę zrobionym przez nas wcześniej kremem. Górę możemy posypać wiórkami kokosowymi albo cynamonem, zależnie od tego, co wolimy, lub zostawić tak, jak jest. Ciasto jest bardzo syte i prócz zaspokojenia naszej potrzeby na cukier, jest też bardzo dobrym źródłem białka. Jeden kawałek ciasta śmiało możemy włączyć do naszej diety jako jeden z posiłków w ciągu dnia :)



Komentarze

  1. Pysznie wygląda :D
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście nie przepadam za fasolą, ale chętnie bym spróbowała - wygląda pysznie!

    Carrrolina Blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja siostra kiedyś robiła brownie z fasoli, ale chyba miała zły przepis, bo wyszło paskudne :D Haha... Przynajmniej się uśmiałyśmy.

    Zapraszam na nowy post ♥ Będzie mi bardzo miło jeśli wpadniesz.
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet nie potrafię sobie wyobrazić smaku tego brownie, jestem pod wrażeniem pomysłu :)

    https://live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo oryginalny przepis! Z chęcią bym posmakowała. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz