PANUJ NAD UMYSŁEM ALBO ON ZAPANUJE NAD TOBĄ


Często spotykamy się ze stwierdzeniem: "Nie potrafię nad sobą zapanować" albo ktoś nam rozkazuje: "Opanuj się!". Myślałaś kiedyś nad tym? 
Właściwie każdy z nas, zwłaszcza w okresie dojrzewania lub po prostu gorszych dni gorzej panuje nad swoich umysłem, słowami i zachowaniem. Mimo, że wciąż chcemy dobrze i nie robić nikomu żadnej przykrości, to nasz umysł jakby nas nie słuchał i robi, co chce. Dlatego też czasem tłumaczymy się innym: "Nie chciałam...", "To było przez przypadek...", ponieważ dopiero później dociera do nas, że kogoś skrzywdziliśmy. Gorzej, gdy potem nie ma się odwagi przeprosić na swoje niekontrolowane zachowanie. 
Czasem po prostu lepiej jest przemilczeć daną sytuację, która mogłaby wymknąć się spod naszej kontroli. Myślę, że nie raz spotkało Ciebie coś takiego. Teraz wyobraź sobie, że to nie mózg jest najważniejszy, że to nie on ma władzę, ani nie ma prawa bez naszej zgody pozwolić na jakiekolwiek zachowanie.
Wyobraź sobie, że to Ty "trzymasz wodze" umysłu i kierujesz nimi jak chcesz, z myślą o tym, jakie mogą być tego konsekwencje. Jasne, często spontaniczne decyzje przynoszą frajdę, ale niekiedy też ich bardzo żałujesz, tym bardziej, że te gorsze decyzje popełniasz częściej niż rzadziej.
Dlatego myśl w przyszłość, nie rób nikomu przykrości swoimi słowami, przemilcz gorszy humor, policz do 10, po prostu się wycisz. A gdy poczujesz już spokój to zrób coś fajnego dla siebie. Ciepła i pachnąca kąpiel? Pizza i film? Gorąca czekolada z książką? :)
I pamiętaj, to Ty panujesz nad swoim umysłem, a nie on nad Tobą!









Komentarze

  1. Ślicznie zdjęcia, jak zawsze! :*
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje mi się, że ja w ogóle nie jestem wybuchowa. Zawsze wolę przemilczeć aniżeli się kłócić. Medytuję też sporo, może to pomaga :)
    Zapraszam! www.zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. wow you look stunning dear beautifull pictures..
    https://clicknorder.pk online shopping in pakistan

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne zdjęcia i ja często by sie opanować to słucham głośno muzyki bo inaczej bedzie zle
    Zapraszam <3
    https://jesi-jesaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne zdjęcia ❤
    Ja myślę, że jestem osobą spokojną przeważnie i nie lubię się kłócić... Ale czasami jak każdy potrafię wybuchnąć
    Pozdrawiam cieplutko
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  6. Ważne, by tak to wszystko zrozumieć, by zacząć oczywiście nad nim panować :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak to prawda, opanowanie to podstawa! <3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Każdemu zdarzy się 'przegiąć'. Myślę, że najważniejsze jest to aby schować dumę w kieszeń i przyznać się do błędu.

    MÓJ BLOG-ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny codzienny look! ;)
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie ;)
    www.jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Super stylizacja, zdjęcia również śliczne
    Obserwujemy?
    https://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo trafne spostrzeżenia. Z podobnymi tezami spotkałam się ostatnio przy tworzeniu wypowiedzi maturalnej, niestety nie pamiętam kto był autorem tego tekstu. Sęk w tym, że czasem należy nabrać wody w usta i nie krzywdzić drugiej osoby słowami.
    Ale z drugiej strony, czasem się nie da. Szczególnie, jeśli jest się osobą impulsywną. Wiadomo, że człowiek "w 100%" sobą kieruje, ale czasem jeśli zbyt wejdzie w jakąś emocję, to nie ma zmiłuj.
    Buziak,
    Ola ;)

    moleteatralne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja dużo myślałam, teraz zawsze staram się panować nad sobą i myśleć nad tym co robię :)
    Zapraszam do mnie, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się, że opanowanie to podstawa! Ładne zdjęcia :)

    Zapraszam CAKEMONIKA :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz