FIT RISOTTO

Tym razem z mojego eksperymentowania w kuchni wyszło prawie risotto. Prawie, bo nie jest to jednak prawdziwe włoskie danie, a moja przeróbka. W potrawach, które przygotowuję, staram się włączyć jak najwięcej warzyw, zwłaszcza tych zielonych. Ryż w połączeniu z pomidorowym smakiem mięsa i resztą warzyw zgrał się, więc śmiało mogę polecić takie połączenie na jednym talerzu.
Jest to posiłek białkowo-węglowodanowy, tak więc idealny PO TRENINGU. Uzupełnia zapasy glikogenu w mięśniach, czyli innymi słowy jest to nasze paliwo dla mięśni. Im więcej mamy w sobie jego zapasu, tym mięśnie będą potem pracować dłużej i wydajniej.

SKŁADNIKI

1 ciasto francuskie 
1 brokuł
500 g mięsa mielonego wołowego
1 torebka ryżu
1 duży pomidor
1,5 łyżeczki przecieru pomidorowego
1/2 czerwonej cebuli
mały ząbek czosnku
szpinak, jarmuż
przyprawy

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

Na blachę wykładamy ciasto francuskie. 
Podsmażamy przyprawione wcześniej mięso, dodając po kolei pokrojone w kostkę pomidory, przecier, cebulę i czosnek. Chwilę dusimy i rozkładamy na cieście.
W międzyczasie kroimy w małe główki brokuła i dusimy wraz ze szpinakiem i jarmużem na patelni aż trochę zmiękną i nabiorą żywszego koloru.
Jednocześnie gotujemy ryż w osolonej wodzie. Ja dodałam do wody trochę oleju roślinnego, aby potem się nie skleił. 
Następnie przykładamy zielone warzywa na blachę, a na nie ryż. 
Pamiętajcie o tym, aby nic nie smażyć i gotować do końca, ponieważ blacha jeszcze trafia do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 20 minut (głównie, aby upiec ciasto)
Gdyby ryż i warzywa były wcześniej już gotowe do spożycia, to po upieczeniu mogą być spalone, a tego nie chcemy ;)
Smacznego!









Komentarze

  1. Yummy! Looks so delicious!! Thanks for sharing :)

    Milk and Honey?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda mega pysznie ❤
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś dla mnie! Uwielbiam takie danai :D Mój ulubiony ryż :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale wygląda przepyszne! <3
    Właśnie mi przypomniałaś, że dawno nie jadłam risotto!
    Z-pasja-w-obiektywie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. That looks so yummy! :) Do you want to follow each other? Follow me and let me know on my blog so I can follow you back. ♥

    The Fashion Spell | VLOG: Christmas in Romania
    Winter Double Spell INTERNATIONAL GIVEAWAY

    OdpowiedzUsuń
  6. Wowww it seems delicious but i cant eat i have some food intolerances..bad luck..
    Xoxo from Portugal

    marisascloset.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda przepysznie! Chętnie spróbuję :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie pomyślałabym o tym, by zrobić risotto z ciastem francuskim. Myślę też, że jest zbędne, ale mimo tego przepis na pewno jest ciekawy. Na pewno warto zjeść coś takiego po treningu :)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda przepysznie, aż się chyba jutro sama skusze i zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  10. jeszcze nigdy nie robiłam risotto z ciastem francuskim. bardzo ciekawy pomysł kulinarny!

    Pozdrawiam
    Zuzanna (karmnik-kulturowy.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda naprawdę ciekawie :) Nigdy w życiu nie jadłam risotto ale myślę, że czas na zmiany bo wygląda naprawde pysznie! Pozdrawiam!

    ZAPRASZAM DO MNIE ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmm niezwykle smacznie to wygląda :) Jednak nie lubię gotować i takimi rzeczami zajmują się w domu moi rodzice :D
    Buziaki! MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda przepysznie! Aż zgłodniałam! :)

    Pozdrawiam ♥ + obserwuję! :)
    One Masked Girl

    OdpowiedzUsuń
  14. Pysznie wygląda :) JUż wiem co jutro na obiad :D
    Jeśli chcesz kilka pomysłów na zdrowe jedzenie to Zapraszam: Mój blog
    Super blog - obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz