SERNIK W ZDROWSZEJ WERSJI


SKŁADNIKI:

NA SPÓD SERNIKA: 
- 200 g daktyli 
- 120 g orzechów włoskich
NA SERNIK: 
- 150 g orzechów nerkowca
- 1/4 szklanki roztopionego masła
- 1/4 szklanki soku z cytryny
- 1/4 szklanki miodu lub syropu klonowego/z agawy
- 1 szklanka (ok. 150 ml) mleka kokosowego z puszki (lepiej, gdy będzie miało gęstszą konsystencję)
( - ewentualnie 1/3 szklanki mleka i 5 łyżeczek żelatyny w razie potrzeby)

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
SPÓD: Daktyle moczyłam w gorącej wodzie przez 15 minut, po czym zblendowałam je wraz z orzechami włoskimi na gładką masę. 
MASA NA SERNIK: Orzechy nerkowca moczyłam przez 10 minut w gorącej wodzie (sprawdźcie po prostu po tym czasie, czy są już bardziej miękkie) i zblendowałam je na gładką masę, po czym dodałam resztę składników i ponownie zblendowałam.
Nie przestraszcie się, gdy masa na sernik będzie przypominała zupę z sernika. Wystarczy podgrzać 1/3 szklanki mleka, a następnie wymieszać je z 4/5 łyżeczkami żelatyny i gdy konsystencja tego połączy się i lekko zgęstnieje należy wlać ją do naszej masy sernikowej i przez 2 minuty mieszać.
Najlepiej wcześniej uformować już sobie nasz spód do sernika w wygodnym dla Was naczyniu do krojenia potem. Po wymieszaniu masy na sernik z żelatyną należy od razu wylać ją na spód.
Na sam koniec możecie udekorować sernik wedle uznania oraz swoich zachcianek i najlepiej na całą noc dać go do lodówki.
Smacznych świąt! :)







Komentarze