SPAGHETTI BEZGLUTENOWE Z INDYKIEM




Kto nie lubi spaghetti z mięsem mielonym i małymi dodatkami do smaku? Szczerze mówiąc, nie znam takiej osoby. No chyba, że jest ona wegetarianką lub weganką.


Makarony słyną z tego, że nie tylko są przepyszne, ale też tuczące i dające dużą dawkę energii w postaci węglowodanów, które są m.in. naszym zapasem energii na wiele godzin.
Dlatego tak często jedzą je sportowcy, zwłaszcza biegacze.
Ale spokojnie. Mój dzisiejszy przepis jest zdrowo "tuczący" i nie pozostawia po sobie żadnych konsekwencji dla wrażliwych brzuszków ze względu na to, że makaron jest bez glutenu, a mięso mielone wybrałam z indyka, czyli jedno ze zdrowszych. Wzbogaciłam w pomidory suszone na słońcu, a nie wyjęte z oleju oraz szpinak, który ma zaledwie kilka kalorii, a bardzo dużo właściwości odżywczych, np. wspomaga odnowę i naprawę komórek, obniża ciśnienie, jest antynowotworowy i chroni przed miażdżycą, i wiele wiele innych zalet...
Mam nadzieję, że już przekonałam Was do zrobienia tego przepisu u siebie w domu :)

Składniki:

☻ makaron bezglutenowy 200/250 g
☻ mięso mielone z indyka 500 g
☻ 2/3 garście świeżego szpinaku lub ok. 7 kostek mrożonego szpinaku
☻ garść pomidorów suszonych
☻ przyprawy : sól himalajska, kurkuma, przyprawa do mięs, zioła prowansalskie

Przygotowanie:

Mięso mielone wyłożyć na rozgrzaną patelnie i przyprawić wedle uznania. 
Jednocześnie gotować makaron przez ok. 20 minut w posolonej wodzie. Kiedy już zmięknie, można dodać łyżkę oliwy z oliwek lub oleju, ponieważ makaron ten często się skleja. 
Gdy mięso jest już prawie gotowe, dodać szpinak i pomidory. 
Na sam koniec wymieszać makaron z mięsem i gotowe :).




Komentarze

  1. KOCHAM SPAGHETTI! Mogłabym jeść je cały czas i na pewno by mi nie zbrzydło ;) Ciekawy przepis i możliwe, że niedługo wypróbuję ;)

    Zapraszam na nowy post, https://olimarcinkiewicz.blogspot.com/2017/10/top-10-piosenki_9.html :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety nie moge jeść makaronów. Ciekawe czy są jakieś zamienniki. Indyka to kocham jeść najlepszy jest z kasza jaglana z pomidorami suszonymi i żurawina

    riwlawn.blogspot.com
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, amazing recipe! Really really look so interesting and tasty! Must try it! I really love to cook! Thanks for sharing dear! You have amazing blog so I follow you and hope you will back!

    Visit my blog, Maleficent

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham makaron obojętnie jaki heh <3
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  5. They look delicious!!Followed you hope you follow back:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam makarony pod każdą postacią :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię suszonych pomodorów, więc odpada :P

    Turkusowa Sowa

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda świetne, a spaghetti kocham więc na pewno niedługo się skusze na wykorzystanie tego przepisu :)
    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam <3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz