PIJEMY WODĘ!

20/06/2016
Zastanawiałeś się kiedyś ile pożytku niesie ze sobą picie wody? Na pewno wiesz o jakichś tam podstawowych zaletach jej i to, że trzeba pić jej ok. 2 litry dziennie, a zdarza się przecież często, że wypijemy szklankę wody rano i parę łyków wieczorem. Gdy odczuwamy pragnienie, oznacza to, że jesteśmy już odwodnieni, a to bardzo duży minus dla naszego organizmu! Czujemy się wtedy zmęczeni, wycieńczeni i znudzeni.

ZALETY PICIA WODY:
1. Woda zmniejsza ryzyku powstawaniu kamieni w nerkach, które sprawiają duży ból
2. Usuwa toksyny zawarte w organizmie i wspomaga trawienie. Działa podobnie jak błonnik :)
3. Pijąc wodę, zmniejszasz powstawanie zmarszczek, ponieważ woda utrzymuje ją w napięciu i skóra zostaje regularnie nawilżana, przez co jest promienna
4. Jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie picie wody jest bardzo ważne! Pomoże Ci dłużej i wydajniej wykonywać ćwiczenia lub biegać.
Woda jest jeszcze ważniejsza dla ludzi uprawiających ćwiczenia cardio, czyli tj. biegania, pływanie, jazda na rowerze, rolkach itp.
5. Nasz mózg również potrzebuje wody. Gdy jesteśmy odwodnieni, nie ma sensu się uczyć, pracować. Jesteśmy wtedy także bardziej podatni na stres, a to wszystko może być przyczyną nawet lekkiego odwodnienia
6. Woda sama w sobie ma 0 kcal. Nada się świetnie dla osób odchudzających się i tych, którzy lubią dobrze zjeść, gdyż przyspiesza metabolizm i zmniejsza nam apetyt.
CIEKAWOSTKA: Jeśli chcesz spalić dodatkowe kalorie to wypij zimną wodę, ponieważ organizm najpierw będzie musiał ogrzać ją, przez co się trochę wysili i spali kalorie :)
 Oczywiście nie każdy przepada za wodą, bo po prostu nie ma smaku. Da się umilić trochę jej picie, robiąc różne smoothie, koktajlne itp., do których dodaję owoce i warzywa, przez co są jeszcze zdrowsze i poprawiają nam bardziej samopoczucie, wygląd i myślenie. Poniżej są przykładowe smoothie, które najczęściej robię :)
Niekiedy cały taki słoik ma aż 300 kcal! Więc smoothie może nam zastępować normalny posiłek dnia ze względu również na swoją sytość.


 kiwi, banan, szpinak, arbuz, borówki, |  truskawki, arbuz, borówka   |                    cytryna
                grejpfrut, granat





     
            jarmuż, banan, truskawki, szpinak, kiwi         |                 mango, banan, 1/2 cytryna

Mam nadzieję, że zachęciłam Was do spożywania większych ilości wody, jeśli pijecie jej za mało. Jej skutki uboczne są bardzo zachęcające nie tylko dla naszych zmysłów i wyglądu, ale dla samego organizmu.

Komentarze

  1. masz racje! trzeba pić dużo płynow podczas wakacji :))

    www.casper-fashion.blogspot.com zapraszam do komentowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W poście zamieściłaś naprawdę ciekawe informacje na temat spożywania wody. Przyznam szczerze, że nie wiedziałam iż pijąc wodę zmniejszamy powstawanie zmarszczek. Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe, nie sądziłam że takie plusy może przynieść picie zwykłej wody! :)
    Pomysłowy post, zapraszam do mnie!
    https://joanna-rita.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie przepadam za bardzo za słodkimi napojami, od małego piłam dużo wody i jakoś mi to zostało :) Ale nie wiedziałam, że jest tyle plusów!

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post :) Ja dziennie pije 2 litry :)
    zacznij jesli chcesz

    OdpowiedzUsuń
  6. ja sobie robię często wodę z miętą i cytryną lub pomarańczą pycha
    Dyed Blonde

    OdpowiedzUsuń
  7. oj ja niestety nie wypijam chyba 2 litrów wody codziennie . Bardzo bym chciała to robić ale jakoś nie mogę się do tego nauczyć a tyle ma dobrych właściwości ;) . Może zrobię kolejne podejście do picia jej
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja piję tylko wodę! :D


    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. masz dużo racji ;)

    zapraszam:
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny jest ten post! Bardzo mi się podoba! Ja niestety mam problem, bo za mało pije wody, ale od dziś postaram się to zmienić :)
    Zapraszam: http://allixaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja uwielbiam wodę,choć słodkie napoje czasami nie dają za wygraną, ale trzeba to zmienić! :)
    http://arampampam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Staram się pić dużo wody, jednak bardziej wolę czerwoną herbatę lub owocowe koktajle:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja uwielbiam wodę gazowaną, najlepsza woda jaka może być haha :D


    Zapraszam do siebie! ;) http://bleedingoutforyou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam wszelkie koktajle, ale do wody muszę się jeszcze trochę przekonać!
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Co racja to racja, woda jest bardzo ważna! <3 xxx

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny post, taki inny . Bardzo dobrze, że pokazałaś zalety picia wody, bo dużo osób pije zbyt mało. Jaa staram się przynajmniej przestrzegać te 2 litry :D
    Zapraszam♥

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz