Każdy chyba zna osoby, które można nazwać złym towarzystwem. Są one w każdej szkole i są różnie nazywani. Patola, nierozgarnięci, zwracający na siebie uwagę, itp., itd.
Często nauczyciele czy inni znajomi ostrzegają nas, abyśmy się trzymali z daleka od pewnych osób. Zastanawiamy się czemu. Gdy całkiem przypadkowo poznajemy te niewłaściwe osoby, zaczynamy utrzymywać z nimi coraz lepszy kontakt. Zachęcają nas do różnych rzeczy, tj. palenie papierosów, picie alkoholu, zażywanie narkotyków, wciąganie jakichś świństw, wagary. Na początku się nie zgadzamy, ale potem zmieniamy zdanie z obawy przed wyrzuceniem z "paczki", jakimiś groźbami czy po prostu chcemy pokazać, że jesteśmy odważni i nie boimy się konsekwencji. Teraz pytanie czy to jest odwaga? Według mnie nie, wręcz przeciwnie - strach, nazwałabym to tchórzostwem. Nie należy się tego wstydzić. Lęk przed groźbami czy szantażem, jeśli rzeczywiście mają miejsce takie rzeczy, to przecież nic dziwnego. Należy o tym szybko powiedzieć swoim rodzicom. Jednak, gdy się boimy lub wstydzimy drugą opcja jest powiedzenie o tym nauczycielowi w szkole czy pedagogowi.
Oczywiście najlepiej, jeśli od razu, na samym początku pokażemy swoją asertywność i nie będziemy zgadzać się na nie zbyt fajne i niezgodne z prawem propozycje. Ale jednak czasem, zwłaszcza w gimnazjum uczniowie są ciekawi innego życia, może ciekawszego, chcą spróbować czegoś nowego, niekoniecznie zdrowego dla naszego organizmu. Trudno bardzo jest się oduzależnić od papierosów, alkoholu czy innych używek, dlatego należy pamiętać, aby nie przesadzać i wszystko robić ze zdrowym rozsądkiem. Nic z wymienionych powyżej uzależnień nie jest zdrowe, jednak nie zawsze osoby, które palą lub piją tylko na imprezach są złym towarzystwem. Wszystko jest naturalne, póki nie staje się to uzależnieniem i nadmiernością w naszym życiu. Gdy widzimy osobę, który jest z papierosem w ustach, nie możemy oceniać jej z góry. Ten człowiek może bardzo żałować, że skusił się na to w przeszłości, uzależnił i nie potrafi teraz bez tego żyć. Żaden człowiek nie jest idealny, ale jeśli żałuję złych rzeczy, to nie jest na pewno złym towarzystwem tylko doświadczonym "nauczycielem".




jacket - sinsay || sweater - pepco || trousers - H&M || bag - chińczyk

Komentarze

  1. Całe szczęście nigdy się nie wplątałam w takie złe towarzystwo, ale wiem jak inni ludzie potrafią zniszczyc człowieka.
    /Liseł
    you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. najgorsze jest to ja wpadniesz w złe towarzystwo ;(
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie miałam z tym problemu, nawet nie interesowały mnie takie znajomości. Gdy ktoś taki się pojawiał na mojej drodze to byłam na tyle asertywna by szczerze powiedzieć "nie" i pójść w swoją stronę.
    Pozdrawiam!
    http://geekbsf.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Na szczęście wybrałam liceum, w którym trudno znaleźć takie "złe towarzystwo". Ale fakt, dużo ich jest i nietrudno w to wdepnąć, upodobnić się i.. cóż, zostać.
    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  5. Towarzystwo zmienia ludzi ;)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio jak wracałam z zakupów, to z klatki wychodziła grupa nastolatków, z alkoholem i papierosami w ręku, z głośno włączoną muzyką... Trochę żal takich ludzi.
    /meainsolita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesli chodzi o mnie to kiedy jeszcze mieszkalam w Polsce, mialam kilku znajomych ktorzy serio byli zlym towarzystwem dla mnie, pili, palili itd i czesto mnie do tego namawiali ale ja zawsze odmawialam i oni to rozumieli takze moim zdaniem towarzystwo cie nie zmieni jezeli sam potrawisz byc odpowiedzialny za siebie.

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  8. ważne jest to, aby jednak nie wpaść w te złe towarzystwo :)

    zapraszam serdecznie do mnie ;)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. światny post, bardzo lubie czytać takie rzeczy! zapraszam nsiudeek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Najważniejsze to mieć własny rozum! ♥
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  11. Nice jacket!
    I am following your blog via GFC.I hope you follow me back, so I leave you my blog url:
    thisblogbelongstosabi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Złe towrzystwo może nas doprowadzić do kłopotów. Nawet bardzo poważnych kłopotów.

    matany-blog.blogspot.com
    Z góry dziękuję za każdy komentarz i obserwacje!

    OdpowiedzUsuń
  13. Na moje szczęście nie miałam okazji jeszcze doświadczyć czegoś takiego. Raczej mam znajomych, których nie kręci łamanie prawa :D

    NOWY POST! Zapraszam!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  14. ciężko jest się ''wyplątać'' ze złego towarzystwa.. ciekawy post!:)

    zapraszam na blog : twoimioczami.blogspot.com - nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  15. świetna kurtka i ladne zdjecia ;)
    http://misswerka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Genialny post! :D

    www.wkubkuherbaty.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  17. Czasami nam obserwatorom łatwo jest powiedzieć. często ty co są w takich złych towarzystwach to zrobić co nam wydaje się proste i oczywiste:)
    Swietne fotki :)
    Zapraszam na otwarcie :)
    http://arienns.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Asertywność jest w takich przypadkach najważniejsza, bo jeśli już wciągniemy się w takie towarzystwo, możemy mieć spore problemy.
    /Agrafka
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudowny post kochana!
    Śliczna stylizacja!
    Zapraszam do nas
    jeżeli ci się spodoba nasz blog-zaobserwuj(chętnie się odwdzięczymy)
    fashion--twins.blogspot.com

    Pozdrawiam kochana <3

    OdpowiedzUsuń
  20. super piszesz, łądne zdjęcia ;) miłęgo weekendu

    http://londonkidx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Na szczęście nigdy nie wpadłam w takie złe towarzystwo ;)
    Jejciu ślicznie wyglądasz!

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Oj tak, złe towarzystwo niekorzystnie na nas wpływa! ;(
    TeamPach zaprasza!

    OdpowiedzUsuń
  23. Asertywność w takich przypadkach to najważniejsza rzecz :)
    Zapraszam do mnie :))
    daydream89.blogspot.com
    Każdy nowy obserwator jak i komentarz wywołują uśmiech na mojej twarzy. ♥

    OdpowiedzUsuń
  24. Wyglądasz genialnie! przepięknie.
    zapraszam do mnie na konkurs, gdzie do wygrania jest wymarzona torebka
    Mam prośbę, klikniesz u mnie w najnowszym poście?

    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. znam bardzo dużo osób, które dla "fejmu" wpadły w złe towarzystwo..:(
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Genialny, kreatywny blog! Zaglądałam tu już pare razy, naprawde mi się tu podoba! Gratuluje świetnych postów:) Spodziewaj sie mnie tu czesciej!;) Miło sie czyta :) Zapraszam do siebie u mnie nowy post!:)
    http://ultraviolence-design.blogspot.com/
    Równiez licze na obserwacje i komentarz :)

    +KLIKNIJ W TEN LINK!
    KLIKNIJ W TEN LINK!
    +poklikasz u mnie w linki ?
    http://ultraviolence-design.blogspot.com/2015/11/kobieta-musi-miec-dwie-rzeczy-klase-i.html

    Zapraszam do polajkowania mojego fanpage na facebooku! Licze na Ciebie ;)
    mój fanpage! kliknij tutaj

    http://ultraviolence-design.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Genialny, kreatywny blog! Zaglądałam tu już pare razy, naprawde mi się tu podoba! Gratuluje świetnych postów:) Spodziewaj sie mnie tu czesciej!;) Miło sie czyta :) Zapraszam do siebie u mnie nowy post!:)
    http://ultraviolence-design.blogspot.com/
    Równiez licze na obserwacje i komentarz :)

    +KLIKNIJ W TEN LINK!
    KLIKNIJ W TEN LINK!
    +poklikasz u mnie w linki ?
    http://ultraviolence-design.blogspot.com/2015/11/kobieta-musi-miec-dwie-rzeczy-klase-i.html

    Zapraszam do polajkowania mojego fanpage na facebooku! Licze na Ciebie ;)
    mój fanpage! kliknij tutaj

    http://ultraviolence-design.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Trzeba mieć swój rozum a nie słuchać 'towarzystwa' :)

    naczytane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz