11/09/2015

Hejka misie,
Już 11 wrzesień, a ja dopiero teraz daję radę coś tu napisać. Nie ukrywam, chodzę zmęczona i zaczęłam częściej pić kawę. Na szczęście udało mi się już wejść w tryb szkolny i zasypiać ok. 22.00, także mój umysł pozostaje w spoczynku przeważnie około 8h, a nie jak przez prawie całą drugą klasę - tylko 3-4h. No i właśnie o tym będzie post. Jak sobie ułatwić naukę i życie w czasie szkoły, zwłaszcza w trzeciej klasie gimnazjum lub w szkole ponadgimnazjalnej, kiedy ma się trochę więcej szkolnych obowiązków.




1. Pierwszą rzeczą, tak jak wyżej napisałam, jest dostarczenie naszemu organizmowi odpowiedniej ilości snu, jedzenia (witamin), wody. Ja sama mogę potwierdzić różnicę między pierwszą a drugą klasą, czy drugą a trzecią. Cztery godziny snu codziennie nie jest dobrym planem, gdy następnego dnia jest ważny sprawdzian czy nawet zwyczajne lekcje. Nie jesteśmy już małymi dziećmi, jednak człowiek w naszym wieku powinien spać 8-9h. 
Dużo nastolatek ma kompleksy związane ze swoim wyglądem, figurą. O tym zamierzam zrobić osobną notkę tutaj, ale pamiętajcie, że organizm potrzebuje odpowiedniej ilości witamin i kalorii dziennie. Dietę można zawsze prowadzić, ale należy pamiętać o tym, by była prowadzona rozsądnie, aby potem nie popaść w anoreksję lub bulimię, która często staje się przyjaciółką (głównie) dziewczyn w moim wieku.

2. Nie nakładaj na siebie zbyt wielu obowiązków. Nawet jeśli masz zapał, motywację, aby zapisać się kilka kół dodatkowych, basen, siłownie, wiesz, że musisz psa wyprowadzać, masz może też bloga + obowiązkowa nauka, to uwierz, że to raczej nie wyjdzie na dłuższą metę. Zacznij od najważniejszych rzeczy, które na pewno będziesz musiała zrobić. Potem stopniowo dokładaj sobie coraz mniej ważne obowiązki, myśląc rozsądnie przy tym, czy na pewno dasz radę sobie z wszystkim.
Gdy za dużo weźmiesz na swoje barki, możesz tego nie unieść, a wtedy zaczną się problemy z  Twoim umysłem przez przemęczenie. 

3. Staraj się od czasu do czasu po szkole wychodzić ze znajomymi i spędzać z nimi weekendy. Mimo, że widzicie się może na co dzień w szkole, to jednak głośne przerwy, to nie to samo, co spacer po lesie czy nawet mieście, gdzie na spokojnie możecie porozmawiać ze sobą. Jednak też piszę tu o rozrywce. Gdy dostaniesz zaproszenie na ognisko, póki jest jeszcze w miarę ciepło, do kogoś na urodziny, kręgle, cokolwiek. Zgadzaj się, gdy tylko Ci pasuje dany dzień. Nawet jak Ci się nie chcę. Tam, gdzie najbardziej nie masz ochoty iść, tam będziesz się najlepiej bawiła :).



4. Ułatw sobie naukę poprzez różne sposoby. O tym będzie też osobny post, za parę dni. Chodzi mi np. o podkreślanie tekstu, przylepianie kolorowych kartek do ważnych tematów, systematyczne uczenie się, nie odstawianie zad.dom. na później., podzielenie sobie ilości stron każdego dnia na czytanie lektury i wiele, wiele innych, o których się rozpiszę w następnej notce.


5. Kup sobie kalendarz w formie zeszytu i zapisuj tam wszystkie sprawdziany, plany na następne dni, wyjścia, wszystko. Ułóż swój plan dni w tygodniu, abyś zdążyła wszystko zrobić i wyjść na tym korzystnie, tzn. abyś pogodziła szkolne obowiązkami z obowiązkami domowymi + z czasem wolnym poświęconym na przyjemności.
Ja zrobiłam sobie dodatkowo oddzielny zeszyt poświęcony blogowi. Uporządkowuje sobie w nim wszystko i rozplanowuje dokładnie każdy post. Zapisuję pomysły jakie mi przyjdą do głowy, dzięki którym później wszystko łatwo mi się robi.




Chcę się trochę wziąć w garść z blogiem, a zwłaszcza z serią back to school w tym roku, bo rok temu nie wyszło zbyt dobrze. Planuję, aby posty pojawiały się co dwa dni z tej serii, do końca września. Jednak czasami będę też dodawać normalne notki, które będą się splatać z tą serią. Mam nadzieję, że mój plan się uda, ponieważ w tygodniu mam naprawdę bardzo mało czasu w domu. Nie chcę narzekać, bo zawsze może być gorzej, a plan lekcji mam w miarę okej, większość zad.dom. staram się odrabiać na mniej ważnych lekcjach hah, po szkole się tylko uczę, idę biegać z psem i prawie codziennie widuję się z Fabianem. Cieszę się, że mimo szkoły dajemy radę się tak często spotykać.
Zawsze, gdy nie piszę do Was dłużej, to zauważyłam, że się strasznie rozpisuję. Jednak nie chcę, aby posty wyglądały tak jak ostatnia para czystych spodni, które zostały ubrudzone, ale i tak muszę je ubrać, bo nie mam żadnych innych. Tylko wolę poczekać, aż wypiorą się wszystkie i wybiorę sobie te najładniejsze i je ubiorę (opublikuję dopiero wtedy post). Mam nadzieję, że zrozumiałyście moje porównanie haha. 

Do następnego, xoxo

Komentarze

  1. Bardzo dobre rady ;D Ja zdecydowanie muszę popracować nad organizacją swojego czasu ;)
    dreams-lunatyk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. zapisywanie wszystkiego jest bardzo ważne, zdawałam maturę w tym roku i organizacja bardzo mi pomogła. O takich rzeczach też napiszę wkrótce osobny post. Wytrwałości w dobrej postawie uczniowskiej ;* A no i potwierdzam - spanie po 3-4h jest naprawdę do kitu haha

    OdpowiedzUsuń
  3. przydatne rady ;)

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

  4. Przydatny post i ciekawe rady! <3
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawy post i blog :) może wspólna obserwacja? x
    Pozdrawiam i zapraszam www.agatabasiak.blogspot.com,jeśli możesz kliknij w linki przy współpracy,dziękuję! :) xx

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja to padam.. Z weekendu zostaje mi tylko sobota. Ze względu na to, ze jestem w klasie sportowej to w piątek gramy mecz ligowy, a w niedziele turniej :(

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem w technikum i nauki jest całkiem sporo. W tym roku mam egzamin zawodowy, więc muszę się dobrze organizować i mocniej przykładać do nauki.
    annenoele.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny wpis, bardzo przydatne porady :) Ja zawsze staram się spać 8 godzin :)

    Zapraszam do mnie: MonyikaFashion >klik<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S. Pytałaś o wspólną obserwację, więc dodaję i liczę na rewanż :)

      Usuń
  9. Bardzo mądry i pouczający post :D Na pewno dużo się dowiedziałam i wprowadze to w zycie :*
    efffie.blogspot.com -zapraszam na recenzje pędzli z azjatyckiej strony internetowej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj słabo u mnie z organizacją, świetny post! :*
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajne porady :)
    Ja teraz też przyjmuję więcej kofeiny hahah :D

    Byłabym bardzo wdzięczna gdybyś poklikała u nas w linki w najnowszym poście :) Bardzo mi na tym zależy IMMHFashionBlog(klik)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi również udało się przejść z trybu wakacyjnego na tryb szkolny ;)

    Mogłabyś poklikać w linki w ostatnim poście? To dla mnie bardzo ważne, z góry dziękuję :)
    http://klaudiasa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Powodzenia! 3cia klasa to najfajniejszy okres w życiu <3

    zapraszam:
    http://sosnowskaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobre rady :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny post. :)
    Obserwuje, mega podoba mi sie twoj styl pisania. ;)
    Klikniesz w linki Choies w tym poście? KLIKKlik

    OdpowiedzUsuń
  16. Pamiętam jak jeszcze nie dawno byłam w trzeciej gimnazjum. :) kiedy to było... :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Sen jest bardzo ważny, ale wracając do domu po siedemnastej czasem trudno jest się przygotowac na następny dzień i zapewnic odpowiednią dawkę snu :/
    Świetny post :)





    Co powiesz na wspólną obserwację? Jeśli tak to zacznij, poinformuj mnie w komentarzu na moim blogu, a ja na 100 % uczciwie się odwdzięczę :*

    Pozdrawiam cieplutko, Karolina! : )
    carolinecupcakecc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Super post i fajne porady :)


    Pozdrawiam serdecznie + zapraszam do mnie w wolnej chwili ,miło będzie jak wpadniesz :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajne rady. ;33 Przydadzą się w nowym roku szkolnym. Trochę organizacji nigdy nie zaszkodzi. ;**

    Obserwujemy? Zacznij, a ja na 100% się odwdzięczę. ;33

    Mój zwariowany świat: KLIK

    OdpowiedzUsuń
  20. świetne porady! :)

    U mnie konkurs na pocztówkę. Serdecznie zapraszam! :)
    ♥ Diana Ashe KLIK! ♥

    OdpowiedzUsuń
  21. Taka mini rada, ustawiaj zdjęcia na "bardzo duże"! Fajny post x

    Zapraszam do mnie w wolnej chwili!
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com
    Każdy nowy obserwator jak i komentarz wywołują uśmiech na mojej twarzy.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja już za 2 tygodnie zaczynam studia ;) Mam nadzieję, że nie będzie źle!

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie: SPIKED-SOUL.BLOGSPOT.COM i może zaobserwujesz :)
    Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru!

    Elwira

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne porady :) jednak ja już skończyłam szkołę
    i teraz szukam pracy, ale jak to mówią, człowiek uczy
    się całe życie :) miałam taką samą książkę od matematyki :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Przede mną też 3 klasa i już wyczuwam masę stresu. Sen jest niezbędny! I tylko kiedy się budzę to już chcę wieczór żeby położyć się spać. Powodzenia w nauce i na egzaminach ;D

    magdalens-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny post :)
    Co powiesz na obserwację za obserwację?
    http://pineapple3443.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. przydatne :)
    http://oliwialiv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny post :)
    Jesteś zainteresowana wspólną obserwacją? jeśli tak to daj mi znać
    Zapraszam do mnie :)

    http://ellane-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajny post !
    Zapraszam do mnie na nowy post. Pozdrawiam KLLAUDY :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Swietny post.

    Wzajemna obserwacja? Jeśli tak
    to zaobserwuj i napisz komentarz
    pod ostatnim postem :)
    luolla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. obserwuję i liczę na rewanż :d

    OdpowiedzUsuń
  31. Zaobserwowałam, czekam na ciebie :)
    Pozdrawiam

    http://ellane-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Okej, ja już obserwuję i czekam na uczciwy rewanż. ;3

    Mój zwariowany świat: KLIK

    OdpowiedzUsuń
  33. post jak najbardziej bardzo przydatny ! ;)
    dodałam do obserwowanych,milo mi będzie,jezeli tez mnie dodasz ;) pozdrawiam :*

    http://usmiechemzmieniajacswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Super porady ;3
    http://typical-writers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Super post ,oby tak dalej :D
    Obserwacja za obserwacje? :D Daj znać u mnie na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  36. a ja bym chciala chodzic do szkoly :C
    obserwujemy? pink--place.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. kalendarz naprawdę się przydaje! Świetnie post;)
    Jesli masz czas poklikaj proszę w linki w poście;)
    +Obserwujemy?;)

    OdpowiedzUsuń
  38. tyle rad, tyle świadomości, fajnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. obserwuje, czekam na Ciebie;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo przydatny post :))
    Kazałaś napisać, kiedy zaobserwuję, tak więc już to zrobiłam :*

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz