Zosia jest Twoją najlepszą przyjaciółką. Znacie się bez granic, ufacie sobie bardzo i mówicie sobie wszystko. Nawet najbardziej krępujące i wstydliwe dla Ciebie rzeczy jesteś w stanie TYLKO jej powiedzieć. Gdy masz dołka zawsze Cię wspiera, ociera łzy, pociesza, nie pozwala Ci się załamywać. Zawsze znajdzie Twoje wyjście z tak już dramatycznej sytuacji i sprawi, że się uśmiechniesz. Ty robisz wobec niej dokładnie to samo. Macie do siebie szacunek. Nie pozwalasz ją nikomu obrażać, jak i ona Ciebie. To się najzwyczajniej nazywa przyjaźń.
Nagle dzieje się coś strasznego. Dowiadujesz się od osób trzecich, że Zosia przez cały czas wyzywała Cię za plecami, narzekała na czas spędzony z Tobą, próbowała z niewyjaśnionych przyczyn zniszczyć Ci życie rozpowiadając w szkole fałszywe informacje o Tobie. To najzwyczajniej nazywa się fałszywość.



Zauważyłam, że jest to dość duży problem w dzisiejszych czasach. Przykład jest oczywiście wymyślony w mojej głowie, aby łatwiej Wam było wyobrazić co mógłby czuć pokrzywdzony w takiej sytuacji człowiek. Choć wydaję mi się, że znacie chociaż jedną taką osobę jak wymyślona Zosia.
Często ludzie zachowujący się w ten sposób, poszukują po prostu wielu przyjaciół, z których na końcu powybierają tych najbardziej odpowiadających im, a resztę chamsko odrzucą i w dodatku są w stanie wymyślić zmyślone przez nich historie, aby wina nie zeszła na nich.
Niektórzy może mają po prostu taki niedosyt robienia komuś przykrości i wcale się nie martwią konsekwencjami jakie mogą ich czekać po odkryciu przez wszystkich prawdy. 
Jeszcze inni kumplują się tylko, aby tą osobę wykorzystać. Potrafią pokazać swój dobry charakter tylko wtedy, gdy czegoś chcą. Na przykład ściągnąć na sprawdzianie w szkole czy pożyczyć pieniądze, których jeszcze w dodatku wie, że nie oddadzą. 



Tacy ludzie dają nam naprawdę bardzo trudne lekcje, na które już nie chcemy dalej chodzić. Przynajmniej według mnie nie powinniśmy chcieć. Warto zawsze dawać drugą czy może nawet dziesiątą szansę, ale popatrzmy też na siebie i zastanówmy się, czy nie będziemy kolejny raz cierpieć przez taką osobę, która właściwie tylko się nami bawi. A jeśli sami tego nie zauważamy i mówią to nasze inne przyjaciółki, że "Zosia" Cię tylko wykorzystuje i nie jest Twoją prawdziwą przyjaciółką, to bierzmy również ich zdanie pod uwagę, bo takie osoby zamykają nam często oczy i gdy już jest za późno dopiero nam je otwierają i zamiast ujrzenia cudownego prezentu jakim jest prawdziwa przyjaźń, nie widzimy nic, bo nawet ta osoba nas zostawiła.
Kiedyś przeczytałam taki cytat, który ma w sobie naprawdę dużo prawdy:
"Fałszywość to taki potwór, który ma nogi krótsze niż kłamstwo, ale znacznie szybciej biega"
Wszystko się zgadza. "Kłamstwo ma krótkie nogi", co oznacza, że w szybkim czasie dana osoba się o tym kłamstwie dowie, a fałszywość wydaję mi się jest dużo trudniej opanować, żeby nikt się o tym nie dowiedział, ale jednak bardzo długo może się ona ciągnąć.

Komentarze

  1. Też niedawno pisałam o tym na swoim blogu :)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny cytat odnoszący się do całości! Szkoda,że w dzisiejszych czasach fałszywosc dominuje ;c
    http://typical-writers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ehh niestety trzeba bardzo uważać w kontaktach z ludźmi, nie zawsze na pierwszy rzut oka możemy powiedzieć, czy dana osoba ma wobec nas szczere intencje :P
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. O Boże mam łzy w ocZach :/ naprawdę świetne to i daje tyle do przemyśleń :) moja kochana :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety coraz więcej jest fałszywych ludzi i trzeba ostrożnie dobierać przyjaciół...

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. zgadzam się z twoim zdaniem :) zapraszam do mnie, jesteś mile widziana :) www.aleksandramoryn-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny post. naprawdę czytało się go z zaciekawieniem. I zgadzam się z tym co piszesz. Naprawdę niektórzy ludzie są fałszywi. Albo są mili tylko wtedy gdy czegoś chcą

    http://justine-and-nicole.blogspot.com/ zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie piszesz, przyjemnie się czytało ;))
    http://jullia2452.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Też gdzieś właśnie już czytałam ten cytat i się nad nim zastanawiałam. Sama prawda...
    świetnie wyglądasz!
    nutellaax.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  10. Sama prawda. Nie lubię takich osób i staram się z nimi nie zadawać, niestety czasem nie wiemy czy ktoś nie może okazać się fałszywy. Bardzo prawdziwy post. Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę udanego weekendu!

    podmarzeniami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie napisany post :) Niestety miałam podobną sytuację kiedyś, że moja przyjaciółka okazała się być fałszywą osobą przez co nie mam do niej teraz tak wielkiego zaufania. wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety, spotkała mnie już kiedyś taka sytuacja, najgorsze jest to, że trudno zaufać ponownie ludziom.... Świetny post :). Pozdrawiam!

    Bardzo proszę o kliknięcie w link spodenek w najnowszym poście: lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety trudno jest znaleźć przyjaciela. Kogoś kto cię pocieszy, popłacze z tobą i będzie z tobą cały czas. Szkoda...
    dziewczynazestarowki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Fałszywość wychodzi na jaw za późno. Taka osoba zdąży już narobić problemów. Przyjaźń jest coraz rzadszą rzeczą w tych czasach. :c
    http://fallenna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety spotkałam się z taką fałszywością .. :) Super to napisałaś

    Pozdrawiamy cieplutko
    ♡ Twins Life. (klik)♡

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety, ja mam szczęście do bycia taką osobą "na chwilę", póki nie znajdzie się nikt lepszy :< Ale wierzę, że kiedyś się to zmieni i staram się nad tym pracować i budować prawdziwą przyjaźń, nie fałszywość. Tylko, ze do tego tanga trzeba dwojga
    Opowiastki Prawdziwe (klik)

    OdpowiedzUsuń
  17. przypominasz mi taką niemiłą koleżankę z klasy , ale ty wyglądasz sympatycznie i tak jak piszesz chyba też jesteś sympatyczna :)
    Masz łądne oczy :)

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Niestety to prawda, trzeba naprawdę uważać, komu się ufa... chyba każdy z nas przejechał się już na zaufaniu nieodpowiedniej osobie, a co dopiero, jeśli to ktoś bliższy niż koleżanka... nie życzę tego nikomu, ale trzeba zawsze być ponad tym, kiedy ktoś widzi, że się przejmujemy, to ma większą satysfakcję! Śliczne zdjęcia :)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Trzeba być ostrożnym w tym co mówimy innym ;:)
    Klikniesz w kliki w nowym poście będę wdzięczna ;*

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy post. Początek pozwolił na lepsze wyobrażenie sobie takiej sytuacji. Zawsze należy, więc być ostrożnym w stosunku do nowo zawartych przyjaźni, ale również i tych z długim stażem. Życie lubi się komplikować.
    Bardzo ładne zdjęcia!

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  21. Prześliczne zdjecia:)
    obserwujemy?:)

    http://mylife-tasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. ja niestety byłam ofiarą takiej fałszywości.
    to trochę przykre, ponieważ "przyjaźniłyśmy" się od przedszkola :)))
    ✿Mój blog✿ [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne zdjęcia ;)
    Co powiesz na wspólną subskrypcję? Zacznij i poinformuj mnie w komentarzu, a na pewno się odwdzięczę ;) Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  24. To smutne, jak często osoby, którym ufamy okazują się fałszywe.
    Przydarzyło mi się to kilka razy i wiem, jakie to okropne uczucie :c

    Pozdrawiam! ♥
    moja Personalna Galaktyka Absurdu

    OdpowiedzUsuń
  25. Kilkakrotnie poruszałam ten temat na blogu, mimo to w moim otoczeniu nic się nie zmieniło, czas zaakceptować ludzi :)

    http://pastimedelicjee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja juz nie raz spotkalam sie z takim kims
    http://official-patty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie lubię takich ludzi. Najlepiej powiedzieć prosto co nam nie pasuje i tyle
    http://panialeksandria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Obserwuję. Czekam na Twój ruch :)
    knowthyself99.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. takie posty lubię najbardziej :)
    pozdrawiam
    Ajina Blog
    Mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  30. Niestety masz rację, tyle tych fałszywych "przyjaciół" w tych czasach :c post napisany bardzo dobrze i widać, że lubisz to robić :)

    Zapraszam na mojego świeżutkiego bloga i do obserwacji, oczywiście z odwdzięczeniem ;3
    http://nataszcha.blogspot.com/

    Gorąco pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  31. Własnie w tym wieku ludzie są najbardziej fałszywi. Przetrwaj do 17-19 i ludzie zmądrzeją. Fałszywość wyda im się nagle głupia i bezcelowa. Wtedy bardziej docenia się i pielęgnuje przyjaźń. :)

    http://oczyoutsidera.blogspot.se

    OdpowiedzUsuń
  32. Nienawidzę fałszywych ludzi, ale niestety większość dla swojej korzyści taka jest :/
    gabissxv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja niestety dwa razy dałam się złapać w taką toksyczną przyjaźń. Za każdym razem dwie i te same osoby ostrzegały mnie przed moimi 'przyjaciółkami', ale ja nie słuchałam. I miałam za swoje, miło nie było. Ale to już za mną, a przykre doświadczenia nauczyły mnie lepiej dobierać sobie towarzystwo :) Jakieś dobre strony! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Super blog :) Świetnie piszesz ;p Bardzo fajny cytat.
    Co powiesz na wspólną obserwację? >> http://luckybreak1233.blogspot.com <<

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo podoba mi się ten post!
    Zdjęcia są bardzo ładne :)
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz